Garantili üründen servis ücreti alınır mı?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde düzenlenen seçimlik haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik ücreti, değiştirilen parça bedeli veya başkaca herhangi bir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarttırmakla yükümlüdür.
Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?
Tüketici, kusura karşılık gelen bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, ürünün yenisiyle veya mümkünse daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı, ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Garantisi biten ürünü servis tamir eder mi?
Servis istasyonları bakımını ve onarımını yaptıkları malların yedek parçalarını değiştirir. Garanti süresi içerisinde tüketiciye sunulmalı ve garanti süresi dışında iade edilmelidir. Mallarda herhangi bir arıza olması durumunda tüketici, arızalı malı garanti kapsamında onarmakla yükümlü değildir.
Tamir servis ücreti yasal mı?
Evinize veya iş yerinize geldiğimizde, yerinde kontroller yaparak sorunun ne olduğunu bulmaya çalışacağız. İsterseniz sorunu giderebiliriz de. Ancak birçok servisin, sorun giderilmese bile sizden ücret talep etmesi yasa gereği yasak değildir.
Servis ücreti vermek zorunda mı?
Öncelikle restoran veya kafeler tüketiciyi hizmet hakkında bilgilendirmeli ve fiyat listesinde belirtilen fiyatlara ek olarak ek ücret talep etmelidir. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dahil olarak bildirilmesi zorunludur.
Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?
Bu bağlamda, ürünün tam bedeli ve ürünü iade etmek için yapılan kargo masrafları satıcı tarafından tüketiciye eksiksiz olarak geri ödenmelidir. Ürünün iadesi için yapılan kargo masrafları 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama yönetmelikleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı şirket tarafından karşılanır.
Garantili bir ürün kaç defa servise giderse değişir?
Onarım için gönderilen ürünlerin en geç 30 gün içerisinde onarımının yapılması gerekmektedir. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı arızayı dört kez gösteren cihazlar ücretsiz olarak değiştirilir.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.
Yasal servis süresi kaç gündür?
Binek otomobil, kamyonet, motosiklet, ATV, moped, scooter, kişisel su taşıtı, yat, kar arabası ve karavan gibi araçlarda azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallarda ise 20 iş günüdür.
Beyaz eşya servis ücreti yasal mı?
Beyaz eşya servis ücretlerinin yasal olup olmadığı sorusunun cevabı açıktır. Beyaz eşya servis ücreti, etki eden faktöre bağlı olarak çeşitli iş adımlarını içeren tüm süreçler için yasaldır. Öte yandan, bu bağlamda fiyatlandırma belirli kriterlere tabidir, çeşitli özelliklere bağlıdır ve belirli sınırları aşmaz.
Serviste 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürünün bedelinin iadesini talep edebilirsiniz. Ürünün benzer, kusursuz bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Garanti süresi bittikten sonra ne olur?
Garanti süresi dolduktan sonra üretici veya yeni ithalatçı, ürünün kullanım ömrü boyunca bakım ve onarım hizmetini vermekle yükümlüdür.
2024 servis ücreti ne kadar?
1-3 kilometre için aylık 2.068 TL, 3-5 kilometre için 2.234 TL, 15-17 kilometre için 3.712 TL ve 23-25 kilometre için ise 4.519 TL hizmet bedeli ödeniyor.
%10 servis ücreti yasal mı?
Bu tamamen yasadışı bir taleptir. Ayrıca bu tür uygulamaları kullanan şirketlerin Maliye Bakanlığı tarafından müteakip denetimlere tabi tutulduğunu da bilmelisiniz. Bu, kabaca hizmet bedeli olarak adlandırılan ek bir taleptir. Böyle bir talepte bulunma hakkınız kesinlikle yoktur.
Teknik servis ücret talep edebilir mi?
Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya diğer masraflar dahil olmak üzere ücretsiz olarak tamir edilir.
Servis kurulum ücreti alır mı?
· Yetkili servis tarafından montaj zorunludur ve ücretsizdir. Yetkili servis gelmeden ürün ambalajını ve kutusunu açmayınız. Yetkili servis gelmeden ambalajın açılması ürün garantisini geçersiz kılacaktır.
Beyaz eşya servis ücreti yasal mı?
Beyaz eşya servis ücretlerinin yasal olup olmadığı sorusunun cevabı açıktır. Beyaz eşya servis ücreti, etki eden faktöre bağlı olarak çeşitli iş adımlarını içeren tüm süreçler için yasaldır. Öte yandan, bu bağlamda fiyatlandırma belirli kriterlere tabidir, çeşitli özelliklere bağlıdır ve belirli sınırları aşmaz.
Servis ücreti geri alınabilir mi?
Saraçlı, alınacak kararlara göre velilerin, 104 bin liraya kadar olan ödemelerine ilişkin makbuzları, ev ve okul adreslerini ve aralarındaki mesafeyi tüketici uyuşmazlık komisyonlarına iletmeleri halinde, paralarını geri alma hakkına sahip olduklarını belirtti.
Yetkili serviste arıza tespiti ücretli mi?
Yetkili servisler arıza tespiti için genellikle ücret talep ederler.